Alla inlägg under juli 2012

Av Rebecca - 17 juli 2012 21:00

Hej!


Idag vaknade jag vid kl 12.30

En ganska sen start kan man ju kalla det.

När jag väl hade gått upp så gjorde jag frukost och sedan satte jag mig och såg på de avsnitt i Sommarlov som jag missat.

Medan jag tittade på sommarlov så hörde jag hur pappa skrek ngt i stil med:

- Shit nu börjar det hagla också!


Jag sprang till fönstet för att titta.

Och gud vad det haglade.

Gräsmattan på baksidan var vit!


Samtidigt fick jag ett sms av min stora syster.

Hon skrev att hon inte kunde gå ut till bilen (hon hade varit och handlat) för att det regnade så mycket att vattennivån var typ 20 cm. Det haglade även så att larmen på bilarna gick.

Här kommer några bilder:

Det ser ut som snö!

Det här ser också ut som snö!

Solstolen har lite hagel på sig!

Små runda bollar!

Vårat ute-bord hade lite hagel på sig...

Taket på växthuset! Det var en hel del va?


Värmen sjönk från ca. 20 gradet till ca. 5 grader när det började hagla ute.


När jag väl satt mig för att se klart sommarlov åskade det och haglade fortfarande.

När jag sedan hade sätt klart alla sommarlovs pogram så kollade jag på klockan.

"Shit, redan 17.30" sa jag ungefär.


Efter det tog jag en dusch för jag hade inte bytt om till kläder än, jag satt bara i min pyjamas.

Sen gick jag och åt och där efter satte jag mig för att skriva detta inlägg.


Och nu till Dagens Namn som är Bruno(inget taskigt menat till er som heter Bruno men jag visste inte att man faktist kunde heta så!)


Jag känner två som iaf kallas för Bruno.

1. En tjej i mitt fotbolls lag. (Har aldrig fattat vrf hon kallas Bruno men det gör hon iaf.)

2. Jag har ett gosedjur som är en brun tax som jag har döpt till Bruno!


(Kalla mig fånig för att jag har gosedjur om du vill, men det är inte fånigt det är bara du som är så fåning och tror att det är fånigt!)


Men nu ska jag nog spela Wordfeud!   


/Rebecca

Av Rebecca - 16 juli 2012 23:45

Hej!


Igår till idag sov Mathilda över här!

Vi hade jätte kul, och fast mamma bad oss gå och lägga oss vid 11 så var vi uppe och spelade ett konstigt spel på mitt ds till kl 1.


Jag vet ni kanske inte tycker att det är sent men jag har en mamma och pappa som älskar mig och därför inte tycker att jag ska vara uppe och t.ex dygna.


Sen är det ju klart att ens föreldrar kan älska en fast de låter en vara uppe.

Men så gör inte mina de älskar mig på ett annat sätt.


Eftersom Mathilda var här så glömde jag berätta gårdagens namn och det var:

Ragnhild och Ragnvald


Och jag råkar inte känna någon som heter så!


Och nu till dagens namn som är:

Reinhold och Reine


Även där råkar jag inte känna ngn.


Men nu ska jag sova jag är så himmla trött!


(Jag har ändrat reglerna för Svar på Komentar. Reglerna är nu så att jag svarar bara på frågor i frågerutan elr frågor i form av en komentar.)


/Rebecca

Av Rebecca - 15 juli 2012 12:30

Hej här kommer ett klipp med en tjej som har en lite rolig talang:


 


/Rebecca

Av Rebecca - 14 juli 2012 23:34

Hej!


Ska börja med en ny grej som heter Dagens namn.


Dagens namn går ut på att jag berättar vem som har namsdag idag och om jag känner ngn som heter så gratulerar jag den pesonen.


Idag har Folke namnsdag.


Tyvärr känner jag ingen som heter Folke.


Men nu ska jag sova! Godnatt my readers.


/Rebecca

Av Rebecca - 14 juli 2012 16:00

Hej!

Kommer ni ihåg när jag visade videon när 71 st personer sjunger rolling in the deep?

Här kommer gruppen som var min favorit:

Det var när de sjöng och spelade Rolling in the deep.


Här kommer några andra låtar som jag har hittat med den här gruppen:




Visst e hon som sjunger bra?

Skriv gärna en komentar!


/Rebecca

Av Rebecca - 14 juli 2012 15:45

Hej!


För typ en månad sedan så hade jag en väldigt underlig dröm:


Jag drömde att det var skolavslutning och min lärare delade ut priser.

Sedan ropade hon upp mitt namn och sa här får du pris för duktigt arbetat och för att det är din födelsedag idag.
Jag gick fram till mn lärare och tog emot mitt pris och sa sedan "Jag fyler inte alls år idag."

Och då frös min lärare till is och då ropade ngn annan upp resten av priserna.

Sedan skulle vi förflyta oss till ett annat ställe.

Jag gick dit med några av mina kompisar. Men på vägen dit gjorde jag ngt konstigt. (När visa drömmer så brukar de ju kunna flyga men jag simmade i luften.)

Jag simmade crawl och sen lite bröstsim.


Sen när vi kom fram hörde jag ngn som sa "Vrf fick jag den här värdelösa boken för? Jag kommer aldrig använda den."


Sedan vaknade jag upp av väckaklockan.


Och för er som inte tror att jag har drömt det här behöver inte göra det.

Det viktigaste är bara att jag själv vet att jag talar saning!


/Rebecca

Av Rebecca - 12 juli 2012 20:15

Hello my readers!


Idag har jag varit hemma hos Emilia och vi har till mesta dels spelat kort.

När vi spelade kort så spelade vi först president och slav, sedan spelade vi klöver 8 och efter det så spelade vi bubblan.

(Vi spelade bubblan i typ 1 och en halv timme.)


Men innan vi spelade kort så var vi ute och körde först lite badminton, sedan kastade vi en bad-boll till varandra och ytligare efter det så gick vi till en fotbolls plan och sköt lite på mål.


Här kommer en typ 2 veckor gammal bild på mig och Emilia:

 

Hihi... fin va?


(Det är jag som är till höger och Emilia till vänster.)


Nu ska jag nog spela lite sims innan jag går och lägger mig.


Imorgon ska jag gå på bio med min lillebror och min moster.


/Rebecca

Av Rebecca - 11 juli 2012 22:03

  Hej!

Idag har jag varit med Emma.

Hon kom hem till mig typ vid 10 över 11.


När hon kom så satte vi oss och spelade Monopoly. (Stavning?)

Sedan åt vi lunch.

När vi ätit klart lunchen så spelade vi klart Monopoly. Jag vann!

Efter det så gjorde jag, Emma och min lillebror fruktsallad som vi sedan åt.

När vi hade ätit klart fruktsalladen så cyklade jag och Emma hem till henne.

Väl hemma hos Emma så körde vi lite fotbolls lekar och vi hopade även studsmatta.

Jag åt även middag hemma hos Emma.

Och efter maten körde vi några till fotbolls lekar fast då var hennes lillebror med.

Sen kom min mamma och hämtade mig för jag pallade inte cykla hem.


Ja det var vad jag hade gjort idag.

Ska nog göra ngt inlägg på sims bloggen och sen borde jag nog gå och lägga mig.

(Med tanke på hur trött jag varit de senaste dagarna.)


(Fotona från Allsång På Skansen kom inte idag och jag vet inte när de kommer men jag ska försöka att se till så att de kommer ngn gång iaf.


Godnatt i förväg!


/Rebecca

Lite om mig...


Hej!
Min blogg handlar om mitt liv. Vill du lära känna mig så läs min blogg!

Har du en fråga så ställ den!

58 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag forsätta att göra recentioner?
 Ja, de jag har läst var jätte bra!
 Ja, vore kul!
 Varför inte?
 Nej, orkar ändå inte läsa de!
 Nej, de jag har läst var jätte dåliga!

Viktigt:

Från och med den 29/6-12 så är alla bilder i min blogg mina. Alltså vill säga att jag har tagit dem.

Så är det om inget annat sägs!

 

Det är även så att mina bilder/min text är min så det är förbjudet att kopiera den!

Enda chansen till att man får kopiera ngt på min blogg är om man har tillåtelse av mig!

Sök här i bloggen

Kontakt

 

Mitt moto:

Så som man själv är mot andra vill man själv bli behandlad

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Klocka

Mina kategorier:

Länkar

♥ Toad ♥

I ♥ Toad:

       

Viss e han söt! ♥

Gästbok

Antal bloggbesökare ♥

Följ min blogg på blogkeen ♥

Blogglista knapp

Blogglista.se
musik-livet

Bloggregistret

BloggRegistret.se

Blogg toplista

Blogg topplista - Superbloggen.se

Spellista

Ett roligt spel ♥

Mina senaste inlägg

Arkiv

Toad Jumping Up and Down

Ovido - Quiz & Flashcards