Alla inlägg under juni 2012

Av Rebecca - 14 juni 2012 18:24

Hej!

Måste fatta mig kort!

Har inte kunnat blogga för att jag har varit barnvakt för min kussin och min stora syster har tagit sudenten.

Nu ska jag på golf kommer mer inlägg när jag inte ska passa min kussin.


/Rebecca

Av Rebecca - 12 juni 2012 15:00

Hej!

Jag ska göra ett test typ.

Fick frågorna ifrån den här bloggen:

 http://sussir.myshowroom.se/lar-kanna-mig/

Och den här bloggen:

 http://www.nattstad.se/wilmajarlmo?id=3019596


 

- OM DIG  -


Förnamn? - Rebecca

Hur lång är du? - Senast jag mätte mig var jag 164 cm.

Hur mycket väger du? - 53 kg typ...

Har du några piercingar/tatueringar? - Jag har ett hål i varje öra.

Vad vill du bli när du blir äldre? - Designer kanske...

Har du syskon? - Ja, 3 st.

Var bor du? - I Stockholm.

Är du nöjd med dig själv? - Igäntligen inte. Men kanske när jag gör något bra...

Din favoritmaträtt? - Våfflor tror jag...

Vilken maträtt kan du verkligen inte äta? Köttfärs. Fast det är ingen maträtt men ändå.

Din naturliga hårfärg? - Blond typ.


- SENASTE -


Som smsa dig? - Emma

Som du smsa? - Emilia

Som du kramade? - Mamma

Som du kysste? - Har aldrig kysst någon...


- KÄRLEK -


Skulle du kunna pussa den personen du senast fick sms av? - Nej tack, fick sms av min tjejkompis.

Har du pojkvän? - Nep

Är du romantisk? - Jag gillar romantik men själv är jag nog inte så romantisk.

Vad är det finaste en kille kan säga till sin flickvän? - "Du betyder allt och utan dig vore jag inget alls." Men det viktigaste är ju att man menar det såklart!


- SANNINGAR OM MIG-


Har du snattat någon gång? - Nej

Har du druckit alkohol? - Nej

Röker du? - Nej

Snusar du? - Nej

Har du slagit/kastat något mot en glasruta så att den krossats? - Nej

Har du druckit en alkoholdryck utan att veta vad det är för något? - Nej

Ljuger du ofta för dina vänner? - Det händer. Jag sa ju att jag inte är nöjd med mig själv.

Har du hotat någon? - Bara på skoj.

Har du mobbat någon? - Tror inte det. Hoppas inte det.

 

- JA/ NEJ FRÅGOR -


Är du helsvensk? - Långt tillbaka har jag släkt från Danmark. Så 100% svensk är jag kanske inte men typ 99% svensk.

Är du glad just nu? - Nej. Jag är neutral.

Har du en hund? - Nej

Har du en katt? - Nej

Har du varit utomlands nångång? - Många gånger!

Har du svarat ärligt på alla frågor? - Förhoppningvis!

Är du blyg? - Ja men jag håller på att lära mig att inte vara blyg.

Ska du ta körkort? - När jag blir 18 ja.

Ska du tatuera dig/pierca dig? - Nej det räcker med ett hål i varsitt öra.

Vill du har barn? - När jag är 20+ är det kanske en fråga att tänka lite mer på.

Har du en egen dator? - Nep...


- Vänner -


 Vem är snyggast av dina vänner? - Det är nog... Mathilda.

Vem är mest partyprisse? - Det är nog Mathilda igen.

Vem ringer du när du är ledsen? - När jag är ledsen ringer jag inte till ngn.

Vem vill du träffa oftare? - Andreas och Emilia.

 Vem av dina vänner bor längst ifrån dig? - Andreas, han bor en timme härifrån.

Vem står dig närmast? - Emilia skulle jag nog tro, fast vi inte träffas så jätte ofta.

Har du någon av motsatt kön du kan berätta allt för? - Jag har Andreas en av mina bästa kompisar. Men det är klart, allt kan jag inte berätta för honom.

Vem vet allt om dig? - INGEN... jag vet knappt allt om mig själv.

Vem skulle du vilja träffa just nu? - Emilia. Om du läser detta så vill jag att du ska veta att jag saknar dig även om det bara kanske var en-två veckor sen vi träffades.

Vem saknar du mest just nu? - Emilia tror jag. Andreas också.


- Telefon -


Vad har du för bakgrundsbild? - Jag har en bild på en solnedgång på Gotland.
 Vad står det på anteckningar? - Ett skämt, en dikt som jag skrivit och en grej där det står:

"Klockan 23.15 var det 10 grader ute. (26/12-11)".

Spelar du wordfeud? - Ja, men inte på min telefon för jag har ingen android telefon. Så jag spelar på mammas telefon.

Vad har du för telefon? - Jag har en Sony Ericsson Zylo. (Sjutbar och i rosa.)


- ALLMÄNT -


 Skulle dina föräldrar bry sig om du kom hem efter fyra på morgonen? - Ja, heltklart. Men jag är aldrig ute på kvällarna.

Brukar du tänka innan du talar? - Det beror på vem jag pratar med.

Sover du med dörren öppen eller stängd? - Jag sover med dörren lite öppen.

Skulle du vilja vara berömd? - Lite berömd men inte mycket.

Har någon sett dig i underläder de senaste två dagarna? - Ja..


Det var nog de flesta frågor.

Vet ni hur lång tid det här tog elr? 3-4 timmar.

Ja vanlit vis skulle jag inte ha tid med det här men det är:

  


/Rebecca

Av Rebecca - 11 juni 2012 15:15

Hej!

Jag skulle vela tipsa om China Anne McClain.

Ni som har sett ANT på Disney Channel vet säkert vem hon är.

Men här är några av hennes låtar:




Visst e hon bra!


 

/Rebecca

Av Rebecca - 10 juni 2012 15:12

Hej igen!

Ville visa en liten kul sak:

 

Litet rabarber blad va?

(Det är min pappa som håller i rabarbern och jag som tog fotot.)

Jag vet att jag inte är bra på att ta foto.

Det ser så failat ut med parasolet som sticker upp bakom bladet.

Men jaja.

Vet inte vad jag ska göra nu!

Kanske förbreda ett inlägg till imorgon...


/Rebecca

Av Rebecca - 10 juni 2012 14:22

Hej!

Jag var ju på golftävlingen Nordea Masters igår.

(Det var sista dagen.)

På 1:a plats kom Lee Westwood och på 2:a plats Ross Fisher.

Det här var Lee Westwood´s 3 vinst i Nordea Masters.

Bild på Lee Westwood och Bild på Ross Fisher.

Både Lee och Ross är från England.

Och jag fick bådas autograf.  


Men jag är rejält avis på min lille bror Marcus. Han fick Ross Fishers keps som han hade spelat i under typ hela tävlingen!

Ross Fisher kastade kepsen till Marcus och sa (fast på Engelska då) den får du och lycka till.

Och Marcus såg ut som om han skulle svimma. Medan jag bara stod och gapa.

Marcus fick också Ross och Lee´s autografer.


HÄR kan du se top 50 av bästa golfspelare i världen.

Lee Westwood är 2:a och Ross Fisher ligger på 41:a plats.

Robert Karlsson som är bästa svensken i världen (på golf) ligger på 18:e plats.

Näst bästa svensken på golf är Peter Hanson som är på 35:e plats.

Peter Hanson var med i Nordea Masters och han kom på delad tredje plats. Han var även bästa svensken.

Bild på Peter Hanson och bild på Robert Karlsson.


Men idag spelade jag och min pappa en golftävling som heter 2 generationer. (2G)

Gick ganska bra för oss.

Jag missa 2 birdy puttar.  

Och pappa missa en.  

Så vi fick ingen Birdy!  


Men det gick bra ändå på tävlingen!

Vi kom inte på top 3 men jag tror att vi kom typ på 5:e plats.


Slut pratat om golf!


/Rebecca


Av Rebecca - 8 juni 2012 21:30

Hej!Idag har jag sätt en film som heter Radio Rebel.Den har förhoppningsvis förändrat mig. Gjort mig till något bättre.Åhh nu tänker ni: " En tjej som bara vill ha uppmärksamhet varför ska vi lägga hennes blogg för?"Nej hade jag velat ha uppmärksamhet hade jag gjort ngt annat.Jag har min blogg som en dagbok typ.Jag bryr mig inte om jag har 0 elr 5 läsare.Klart jag vill ha läsare men jag skriver på bloggen för att jag har så många tankar i mitt huvud och på något slätt måste jag bli av med de.Det är mitt sätt.Men nu ska jag inte tråka ut er mer med mina tråkiga tankar.Jag ska på match imorgon. ( Jag ska spela.)Sen ska jag på Nordea Masters. (En stor golf tävling i Sverige.)Sen ska jag själv spela i en golf tävling på söndag. Jag och min pappa. :-)Nu borde jag kanske sova... Ska upp hyggligt tidigt imorgon.Ps Jag bloggar från mammas mobil så inlägget kanske ser lite annorlunda ut./Rebecca

Av Rebecca - 7 juni 2012 13:44

Hej!

Idag har jag varit ledig från skolan för att jag skulle till skolan som jag ska börja i nästa år.

Igår var jag även och shoppade köpte en tröja på Kappahl.

Bild på den:

Om man tycker att min bild var dålig så kolla HÄR så får du se en bild på den på Kappahls hemsida.


Nu ska jag forsätta vara med Emma.


/Rebecca

Av Rebecca - 3 juni 2012 16:23

Hej!

SKa på simningen nu.

Och har lite bråttom så hejdå!


/Rebecca

Lite om mig...


Hej!
Min blogg handlar om mitt liv. Vill du lära känna mig så läs min blogg!

Har du en fråga så ställ den!

58 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag forsätta att göra recentioner?
 Ja, de jag har läst var jätte bra!
 Ja, vore kul!
 Varför inte?
 Nej, orkar ändå inte läsa de!
 Nej, de jag har läst var jätte dåliga!

Viktigt:

Från och med den 29/6-12 så är alla bilder i min blogg mina. Alltså vill säga att jag har tagit dem.

Så är det om inget annat sägs!

 

Det är även så att mina bilder/min text är min så det är förbjudet att kopiera den!

Enda chansen till att man får kopiera ngt på min blogg är om man har tillåtelse av mig!

Sök här i bloggen

Kontakt

 

Mitt moto:

Så som man själv är mot andra vill man själv bli behandlad

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Klocka

Mina kategorier:

Länkar

♥ Toad ♥

I ♥ Toad:

       

Viss e han söt! ♥

Gästbok

Antal bloggbesökare ♥

Följ min blogg på blogkeen ♥

Blogglista knapp

Blogglista.se
musik-livet

Bloggregistret

BloggRegistret.se

Blogg toplista

Blogg topplista - Superbloggen.se

Spellista

Ett roligt spel ♥

Mina senaste inlägg

Arkiv

Toad Jumping Up and Down

Ovido - Quiz & Flashcards